10/14/2013

Oodi mönjälle

Tämä postaus ei liity kynsiin. Olen vain niin onnellinen tästä kyseisestä asiasta, että minun on pakko jakaa tämä muidenkin kanssa. Jos olet kynsipostauksen perässä, pahoittelen suuresti hairahtumistani muille kosmetiikan osa-alueille. 

Tämä postaus on kumminkin oodi mönjälle - tarkemmin ehkä hiusöljylle. Minulle kumminkin kaikki tukkaan laitettavat aineet ovat jotain tököttejä, mömmöjä tai muita vastaavia, sillä esimerkiksi poikaystävälle on erittäin vaikea selittää kun hän on matkalla kauppaan, että "ostaisitko sitä Elvitalin hiuksiinjätettävää hoitoainesuihketta?" kun taas "ostaisitko sitä keltaisessa purkissa olevaa suihkittavaa mönjää, jolla aina liukastan vahingossa meidän lattiat" tuottaa halutunlaista tulosta. 




Huh, onpas meillä likainen peili. Mutta jokatapauksessa itse asiaan. Meikäläisen tukka on ohut, blondauksesta kärsinyt pitkä reuhka, jonka hoitamiseen minulta löytyy ties minkälaista tököttiä ja mönjää. Jos omistaa valmiiksi niinkin hyvät lähtökohdat kuin psoriasis ja suomalainen hiusgeeniperimä, on ehdottoman fiksua kasvattaa tukasta alaselkään asti oleva yksilö, ja vielä blondata se mahdollisimman tujuilla aineilla niin vaaleaksi kuin vain markettiväreillä saa aikaiseksi. Lopputulos on varsin kuiva ja koppurainen. Varsinkin näin kylmempien ja kuivempien ilmojen saapuessa tänne Suomeen.



Niin, tarkoitin siis TODELLA kuiva ja koppurainen. Varsinkin latvoista. Leikkaan tukkaa säännöllisesti latvoista pois, mutta ilmeisesti mun pitäisi leikata polkkatukka jotta voisin välttyä tällaiselta kauniilta hiuskatastrofilta. Näissä hiaaanoissa lähishoteissa on siis puhtaat ja juuri harjatut hiukset. Eihän tällaisella reuhkalla voi julkisille paikoille mennä! Näyttää siltä että ne katkeavat ihan pian ja ovat kaksihaaraisia täynnä. Hauskaahan on, ettei mulla pahemmin edes ole niitä kaksihaaraisia, koska leikkaan latvoja pois niin usein. Ne ovat vaan.... kuivat.


 Onneksi viikonlopun I Love Me -messut tarjosivat erinäisiä tuotenäytteitä tarttuneeksi myös omiin kätösiini. Ensimmäisenä testiin lähti MoroccanOil-niminen tuote, joka on ilmeisesti hyvinkin suuressa maineessa pyörivä tökötti, josta en jostain syystä ole kuullut aiemmin. Miksi kukaan ei ole valottanut mulle tämän asian olemassaolosta, häh? :D Kyseessä on siis kaikenmaailman vitamiineja ja mm. omega-3-öljyjä sisältävä hoitoöljy, jonka tulisi kesyttää irtohiukset ja hoitaa kuivia latvoja ym supertoimintaa, johon tällainen hampputukan omaava hieman skeptisesti suhtautuu. Tätä voi käyttää myös pidennysten hoitoon ja vaikkapa hiuksia värjättäessä auttamaan värin leviämistä tasaisemmin. Oh my, mikä supermönjä. 

Ja semmoinen se tosiaan onkin. Katsokaapa noita ylläolevia lähishotteja tästä reuhkasta. 

Ja nyt, katsokaa uudelleen. 



Kyseessä siis kuva samasta osiosta hiuksia, kuin ylläkin olevat. Ja nyt, toistan kysymykseni; miksei kukaan ole kertonut minulle tästä aiemmin?! Tämähän on ihan supermahtava mönjä! Eikä tätä tarvinnut kuin pari tippaa hiuksiin ja lopputulos näyttää tältä. Olen myyty. 


Löytyykö muita MoroccanOiliin ihastuneita? 


xo, Milja

13 kommenttia:

  1. Kylla! Mulla on myos rutikuiva, blondattu tukka, joskin talla hetkella suht lyhyt, ja Moroccan Oil on ystava. ♥ Mulla on myos Moroccan Oil -shampoo, ja hiusnaamio ja.. se on mahtava aine! Pahoittelen etten ole jakanut kanssanne tata tietoa. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tällaisia juttuja ei vaan tulisi pimittää :D Täytyy tutustua noihin muihinkin tän tuoteperheen puteleihin, jos vaikka lähtis testiin myös jotain muuta. Hiusnaamio kuulostaa just siltä, että mun hiukset haluavat sen. :D

      Poista
  2. Se mun hiusnaamio ei oo samaa merkkia, Moroccan Oilhan on tuotemerkki ja Argan Oil on se itse aine, taalla meilla on ainakin aika hyvat valikoimat eri merkkeja. :)

    VastaaPoista
  3. Mä niiiiiin tykkään tosta Moroccanoilista, oon jo yhden täysikokoisen pullon saanut käytettyä :D

    Ääääää, vähänkö noi sukkikset on ihanat!!! *___*

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Varmaan tulee itsekin hommattua iso pullo kun nää näytteet kuluu. Senverran mukava oli tän vaikutus. :)

      Ja eikö oo! Aivan ihanat, mulla on näitä samantyylisiä kahdet hieman erilaiset. :)

      Poista
  4. Ja hei tytot, se oljyhan kay myos iholle, eika pelkastaan tukkaan! Siita vaan naamaan, kynsille jne. ;)

    VastaaPoista
  5. Mieletön vaikutus! Meijän huikeasta Emotionista ei löytynyt MoroccanOilia aiemmin tänä vuonna, mutta ostin Cittarista GOSHin vastaavan arganöljy-jutun. Se on kyllä ollut pelastus munkin tukalle, jossa on vielä puolipituutta useamman kerran blondattua ja nyt mustalla peitettyä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikö! Ihan uskomaton silottaja. Täytyy jatkossa kyllä katsella sillä silmällä erilaisia arganöljyjä. :)

      Poista
  6. Iiikkis, ihanaakin ihanampi postaus <3 siis ymmärrän että tää on kynsiblogi joo, mutta mä olisin tosi kiinnostunut lukemaan kosmetiikasta ylipäätäänja esim just tää postaus tuli ,ullekin toooosi hyvään saumaan, silä tukka on ihan hampuusii =( mour, tästä sitten sitä parantelemaan! <3

    ihanaa milja ihanaaa <3 ja hihi, olin lukevinan viimepostauksia ja rakkauskertomusta johon vastasitkin että ehkä, mutta jospä tekisit niin että kertoisit tarinan ilman kuvia? :) tai siis annat herralle nimen äx ja kerrot kokhomman ja kynypäivän ja sitten voit ujottaa loppuun kivan kynsi/meikki/joku jutun :) ! gihi ihanaa syssyä silotukka!

    cecili

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ps. onko super mönjä kalliskin ja mistä tätä saattaisi saada :o?

      Poista
    2. Kiitos paljon :) Ehkä pitää joskus toistekin päätyä kirjoittelemaan vähän aiheen ohi. Toivottavasti saat hiuksesi kuriin!
      MoroccanOil on aika kallista kamaa, ainakin näin olen käsittänyt. Viidenkympin paikkeilla liikkuu tuo täysikokoisen pullon hinta Suomessa. Netistä saa tietty halvemmallakin. En ole vielä itse niin perehtynyt jälleenmyyjiin, mutta pikaisella googlettelulla tätä näyttäisi löytyvän kampaamoista, Stockmannilta ja Hairlekiinista - joku toinen varmasti osaisi tähän vastata paremmin, mutta googlailulla löytyy aika hyvin vastauksia! :)

      Poista
  7. Kaveri antoi näyte-Moroccansa mulle ja oon myyty <3 Se tuoksuu niiiiiiiin hyvältä kaiken muun lisäksi, pakko ostaa sitten ihan oikea Morocca kun tuo loppuu.

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi! ♥