10/27/2012

Sinipinkki sinitintti

Uudet hiukset!! Mä en oo aikoihin ollut näin innoissani uusista hiuksista :) Ainahan sitä on tyytyväinen että hiukset on taas siistit, mutta kun mä en oo "aikoihin" vaihtanut mallia tai väriä, niin tää on kyl nyt ihan huippua D

Kerrotaan nyt alkuun vähän mun hiushistoriaa. 
Mun oma väri on perus "hiirenharmaa". Eli se kaikista yleisin väri suomalaisille, ainakin näin oletan. Tylsä maantienruskee. Syntyessäni mulla oli pikimusta tukka ja ekaluokkalaiseksi asti sitten blondi, niin että miksei se voinut pysyä jompanakumpana ennemmin kuin tummentua mitäänsanomattomaksi!?
 Noh, minkäs teet...! Onneksi on hiusvärit ja niiden kanssa oon kyllä sit leikkinyt todella paljon :D Mä oon ollut viimeksi normivärinen parikymppisenä muutaman vuoden ja sitä ennen kahdeksannella luokalla ja alaspäin. Ysillä värjäsin tukkani punaiseksi ja olin punapää jonkin aikaa.17-vuotiaana (jotakuinkin) värjäsin hiukset mustiksi. Mustatukkainen olin pari vuotta ja tavattuani poikani isän "normiuduin" miehen toiveesta. Pojan syntymän jälkeen blondasin hiukseni ja kolmisen vuotta olin blondi. Aikamme yhteiselon jälkeen, kävi mm. liiallinen erilaisuus liikaa suhteen päälle ja erohan siitä seurasi. Halusin olla taas oma itseni (ex on aika konservatiivinen, joten jouduin hieman vieraantumaan itsestäni ja mieltymyksistäni, musiikkimaustani ym. rakkauden takia) ja tein sen rytinällä. Päästin irti kaiken, jonka olin piilottanut suhteen ajaksi. Kotirouvan vaatteet jouti "tunkiolle" ja hiukset muuttuivat samantien takaisin mustiksi. Sen jälkeen hiukset onkin kokeneet kaikenlaista, on ollut mustan lisäksi, shokkipunaista, tavallista punaista, mustaa punaisilla raidoilla, mustaa keltaisilla raidoilla, keinokuiturastoja monissa eri väreissä, pelkkää pinkkiä, pinkkiä ja mustaa...  
  Tässä muutama vanha pää :)


Mustaa punaisilla ja keltaisilla raidoilla
Mustia ja valkoisia keinokuiturastoja
Mustia ja vaaleenliloja keinokuiturastoja
Shokkipunainen
Punaisia keinokuiturastoja

Pinkkiä, mustaa ja valkoista keinokuiturastaa

Kovin on ollut erilaista päätä mullakin. Ja kaikista oon tykänny :) Ja kaikista en nyt löytänyt kuvaa, joten tyytyminen on näihin otoksiin.
Sitten uuteen ihanaan hiuskasaan! Tässä on jotain vanhaa ja paljon uutta :)
Kasvatin pitkään otsatukkaa pidemmäksi, että sen voi leikkauttaa johonkin kivaan muotoon. Ja niinhän sille tehtiinkin. Mitäpä siis kävin läpi. Ensinnäkin mun pitää ehdoton kunniamaininta antaa kaverilleni Sadulle, joka tämän ammattitaidolla toteutti. Oli kivaa rupatella samalla kaverin kanssa, kun hiuksia laitetaan. Ja rapsutella ihania karvamöllisköjä, Sadun kissoja Mattia ja Eskoa, jotka olivat hommassa mukana omalla hurmaavalla tavallaan. Lähinnä siis sohvalla rapsuteltavina värien vaikuttaessa hiuksissa :D
Ensin Satu Laittoi mulle värinpoiston, jotta saatiin ihana hiirenharmaa juurikasvu piiloon :P Latvustoon ei värinpoistoa tarvinnut, ettei mun muutenkin ohuet hiukseni kärvähdä kokonaan, koska ne oli kuitenkin pinkin alla "värittömät". Värinpoiston jälkeen Satu laittoi otsatukkaan ja alimpiin hiuksiin sinisen värin (  Crestol Fantasy - Exotic Blue ) ja muualle pinkkiä ( Crestol Fantasy - Flamingo Pink ). Toi pinkki olikin mulle jo entuudestaan tuttu väri, samaa oli siis entuudestaankin jo hiuksissa. Ja sitten odotettiin ja jännitettiin muutamiakin eri seikkoja. Itsellä tietysti jännitys päällä siksi, että sopiiko mulle edes sininen ja yhdessä jännättiin, että miten tuo sininen väri käyttäytyy alahiuksissa, joissa oli ennestään pinkki väri pohjalla :D Lopputulos oli kyl mainio, Ihan tuoreeltaan näytti että otsatukasta olis jäänyt hiukkasen turkoosi! Mua se ei olis haitannut yhtään, koska se näytti hyvältä. Nyttemmin väri on tasoittunut ja on muuttunut siniseksi, niinkuin tarkoitus olikin. Alemmat hiukset värjäytyivät violeteiksi, johtuen siitä pinkistä, mutta nyt nekin ovat jo muuttuneet sinertävimmiksi, tosin tummemmiksi kuin otsatukassa. Pinkistä tuli, noh, pinkki! Siis todella pinkki! Mutta kuten sanottua, se on jo tuttu väri. Ja sitten päästään otsiksen leikkuuseen. halusin siihen viiston muodon, jonka Satu sitten toteuttikin muutamassa hetkessä ja samalla hiukkasen rikkoi sivuja, niin näyttää paremmalta. Ja mähän tykkään lopputuloksesta. Itseasiassa todella paljon! Lupasin Sadulle, että lakkailen sitten hänen kynsiään, heti jos niin haluaa :D 
Kotona vastaanotto oli hyväksyvä. Poika tykkäs kovin otsiksesta ja mieheltä sain nimen Sinitintti, ihanaa. 


Tässä värit joita käytettiin
Otsatukkaa ja sivuja


Sivulta
Edestä
Takaa
Tässä vielä kuva, jonka otin tässä blogia kirjoitellessani, otsiksesta, jonka muoto näkyy hyvin, kun laitoin hiukset ponnarille :)

Kertokaapa mitä mieltä olette. Onnistuiko mun kauan haaveilema visio pinkin ja sinisen yhdistelmästä ja viistosta otsiksesta? :)
Nyt lähden sohvalle loikoilemaan ja lepuuttelemaan selkää, joka ilmoittelee olemassa olostaan vihlomalla ikävästi. Liikaa istumista tälle päivälle. Heippati!

                                        -Heidi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi! ♥